Cape Tribulation

3 oktober 2019 - Cape Tribulation, Australië

Goed geslapen om 6:15 een broodje gegeten en yoghurt om 7 uur worden we opgehaald met een busje. Stoere Dani was onze gids en chauffeur. Om 9 uur 40 staken we met een Ferry de Daintree river over. Hier staat een beeld van een Cassowarie, een prehistorisch emoe achtige vogel, die gevaarlijke klauwen heeft. Deze kunnen we ook tegen komen vandaag. Het regent echt keihard. Aan de overkant in Daintree forest een stuk gereden, en ja, sommige mensen hebben de Cassowarie langs de kant van de weg gezien. We hebben een half uur door het regenwoud gelopen terwijl het regende, maar niet meer zo hard. Tegen 12 uur kregen we een lunch. Brood, aardappelsalade, rauwkost, kippenboutje, ham, kaas en een appel. Daar naar de zee gelopen, waar zee krokodillen uit het water kunnen komen. Kees vond een kokosnoot die hij uit zijn schil hielp. Alleen de harde noot nam hij mee de bus in. Na een stukje terug rijden naar de Daintree river gingen we een uur met een gids de rivier op. Hij vertelde over de mangrove bomen, over de vogels en de krokodillen en de slangen die er voor komen. Er vloog een fishpicker, is een soort IJsvogel (blauw). We hebben twee kleine krokodillen gespot. De volwassen beesten kunnen 3 uur onder water blijven, omdat ze hun hartslag naar beneden kunnen brengen tot 3 slagen per minuut. Terug in de bus stonk de kokosnoot, hij is rot en is gaan lekken. Ook op Kees zijn jas. Reden we weer een stukje en kochten een local gemaakt ijsje met bijzondere smaken onder andere jackfruit, en soursop een vrucht zie foto. Na wat rijden werden we door een andere bus naar Mossman Gorge Creek gebracht, dit leek op Babinda Boulders, alleen stroomde dit water harder. Kees heeft er gezwommen. Het was en afwisselende dag, die na het strand bezoek droog bleef. Heen en terug wel zes uur in totaal gereden, maar de moeite waard in het oudste regenwoud van de wereld.

1. Ans Oud:
    3 oktober 2019
    Wat een mooie ervaring een excursie in het oudste regenwoud tussen de krokodillen en slangen. Brrrr kijken jullie wel uit,😜nog 3 mooie dagen in Australie geniet ze saampjes. Kus xxx