Rainforeststation Kuranda

4 oktober 2019 - Kuranda, Australië

De wekker stond op 5:15, maar wakker geworden en de weersvoorspelling bekeken, besloten we nog even door te slapen. 8:15 richting busstation voor een bezoek aan rainforest station. Het regent flink en we bekijken in de bus wat we tot nu toe allemaal gedaan hebben. Dat is ontzettend veel, kijk alleen maar naar onze reisafstand. We hebben 3525 km met onze camper gereden. We konden direct aan boord van een amfibie voertuig met een goede gids, die ons wederom veel vertelde over de planten, bomen en dieren. Het was een Amerikaans voertuig die in oorlogstijd werd gebruikt. We rijden zo het water in. Het heeft een schroef en daar varen we mee door het 4 meter diepe meer. Het was inmiddels droog geworden. Het was echt gaaf en interessant. Hierna na aboriginal dansen gekeken. Uitleg over speerwerpen, waar ze kangoeroes mee schieten en boemerang werven, waar vogels mee gevangen worden. Kees kon het aardig goed, die linkse poep. Uitleg over de didgeridoo een communicatiemiddel bij gevaar, indruk makend het instrument voor de man naar de vrouw. Het wordt gemaakt van een boomtak die hol is gevreten door de termieten. Hierna de dieren van Australië bekeken. Sneu dat ze achter het gaas zitten. De Tasmaanse duivel had het duidelijk niet naar zijn zin, kale plekken in de vacht en de cassowarie liep geïrriteerd heen en weer en probeerde te ontsnappen. Veel indrukken opgedaan en 15 uur retour in Cairns. Vlakbij het busstation is het Central Shopping Center waar we doorheen zijn gelopen, groot. Lekker sushi gegeten met stokjes. Teruggelopen naar het hostel en met Lesley de trip voor zondag geboekt en de kamer betaald. Zelf gekookt in de centrale keuken.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Fam Bleeker:
    4 oktober 2019
    We wensen jullie nog mooie laatste dagen van deze unieke reis.
    Heel veel plezier en een goede reis.
    Dikke knuffel en tot snel.
  2. Ans Krul-Konijn:
    4 oktober 2019
    Mooie foto's vandaag! En leuke verhalen, in Cairns is een hal met souvenirwinkeltjes waar je ook lekker (en goedkoop) kunt eten, één prijs (iets van 10 euro) en dan kan je 5 gerechten aanwijzen. Nog een paar mooie dagen! Ik dacht dat het in Cairns altijd mooi weer was
  3. Rita Willig:
    4 oktober 2019
    Nog fijne laatste dagen,een goede terug reis en tot spoedig,liefs van mij