Rockhampton

28 september 2019 - Rockhampton, Australië

Eitje gekookt in het theewater en om 6:50 vertrokken richting Rockhampton en koffiebreak bij Gin Gin daar was een zaterdagmarkt met vooral groenten en fruit kraampjes. We dronken koffie tussen de mensen die hun brekky "ontbijt" aten. Wat groente ingeslagen en door. We reden soms door recent verbrand, soms door herstellend bos. In Rockhampton de quay street bekeken volgens National Geographic zouden hier mooie panden aan staan. Viel erg tegen. Mexicaanse burritos gegeten en ginger ale gedronken. Het Aboriginal Park is gesloten, dus weinig keus, dan maar doorrijden. 14:15 vertrokken we richting Mackay...wat een uitgestrekte droogte. Na een uur krijgen we een lekke achterband. We luisteren nu naar een luisterboek in plaats van de lekkere muziek die Kees mee heeft genomen, terwijl we wachten op de wegenwacht die geregeld is via Apollo. Om 15 uur gebeld en om 18 uur konden we weer verder. Er ontbraken gereedschappen in ons busje, om het reserve wiel onder de auto vandaan te krijgen. De road assistant was ook slecht voorbereid. Hij had geen compressor en prop aan boord. Het was inmiddels donker geworden. Dus we reden de eerste de beste afslag van de snelweg in en vonden een donkere bosweg. Daar wild gekampeerd. Dit wilden vooraf al wel doen, maar niet op deze manier. Morgen naar een garage om de band te laten maken. Groente en aardappelen met gele curry en kokosmelk gegeten.

1. Rita Willig:
    28 september 2019