Skedaddle

6 oktober 2019 - Michaelmas Cay, Australië

Vanmorgen rustig opgestart nog wat boodschapjes en rustig naar de haven gelopen. Daar koffie gedronken en verderop in de haven wordt het steeds decadenter. Tussen de upperclass en warm bananen en vijgen broodje gegeten. De Skedaddle lag om 11 uur op ons te wachten. Dit is een snelle boot naar Michaëlmas Cay rif in 50 minuten was je daar. Je moest wel de gordel om, want het leek soms of je op een rodeostier zat. HiHah! Eerst met een glasbodemboot uitleg gekregen over de verschillende soorten koraal en de vissen en schildpadden die er voorkomen. Toen werden we op een zandplaat afgezet, waar we de flippers aan konden doen. Het eilandje wordt vooral bewoond door heel veel vogels. Het koraal is veel mooier hier en de vissen ook. Zacht wuivende soorten hadden we bij Airlie Beach niet gezien, hier wel. En ook enkele schildpadden zwemmen er rond soms vergezeld door schildschoonmakende visjes. We blijven heel lang in het water, Kees en ik snorkelen hand in hand, omdat je heel snel afdwaalt. We hebben het maximale eruit gehaald. We werden de boot binnen geroepen, tijd om te vertrekken. Om 16 uur waren we terug in Cairns daar nog wat rondgelopen en bij een Italiaan van het Happy hour gebruik gemaakt en een voorgerecht genomen. Bij een Thai heerlijke kip en zalm gegeten en bij een Nieuw-Zeelander ijs. Teruglopend kwamen we langs live muziek. Twee rock en roll nummers meegedanst. Een mooie afsluiting voor ons afscheid van Cairns.

1. Ans Oud:
    6 oktober 2019
    Wat een mooie foto's ze worden met de dag mooier. Bedankt voor jullie mooie reisverslagen,ik heb er van genoten. En een voorspoedige terug reis morgen.🛩️✈️❤️❤️
  2. Piet en Paula:
    6 oktober 2019
    Geweldig, wat zullen jullie genoten hebben en leuk voor ons om zo de reis mee te kunnen maken. Dank jullie wel.😃😃
  3. Ans Krul-Konijn:
    6 oktober 2019
    Mooie laatste dag! Goede reis terug, vliegen jullie via Singapore?
  4. Ans en Kees:
    6 oktober 2019
    Ja natuurlijk daar hebben we 8 uur op de luchthaven.
  5. Margreet:
    6 oktober 2019
    Wat een prachtige foto's steeds. Het plezier spat er vanaf! Dank voor alle verslagen en we wensen jullie een hele goede reis naar huis.😊
  6. Ans Krul-Konijn:
    7 oktober 2019
    In Singapore kunnen jullie een stadstour doen