Snorkelen

30 september 2019 - Airlie Beach, Australië

Ontbijten in de camp kitchen. Uit de kale boom groeien nu opeens mooie bloemen egg flowers. We liepen naar Abel Point Marina in de haven en we waren mooi op tijd. We konden dus een super lekkere smoothie nemen mmm. De Explorer cruises neemt ons mee naar het Great Barrier Reef bij White sunday islands. We hebben een Chinees stel, Emma en Justin, ontmoet. Dat zijn hun vakantie namen omdat hun eigen naam moeilijk uit te spreken is. We pikten eerst nog wat mensen op van Hamilton Island. Rond 11 uur waren we bij het rif met wetsuit, snorkelmaskers en flippers volgden de leider over het koraal. Kees was in het begin nog niet zo ontspannen en kreeg steeds water in zijn masker. De adempijp moest dichter bij het mondstuk. Later ging het beter. Veel verschillende vissen en koralen prachtig. Het was jammer dat we er al uit moesten, maar na de lunch gingen we naar een Blue Lagoon op het rif met een zodiac bootje. Dit was een nog mooier gebied. De kleuren van het koraal waren beter en de diversiteit groter ook van de vissen. We konden douchen aan boord en daarna opdrogen aan het dek. Met Italianen, Amerikanen, Australiërs en Colombianen aan de praat. Kees heeft nog gezongen met een Amerikaan die ook second tenor is in een koor. De onderwatercamera van Kees was niet waterdicht ☹️. Onze chinese vriend Justin heeft veel gefilmd en Kees wisselt e-mailadressen uit. We hopen snel stukjes film te kunnen plaatsen. Op de terugweg ook weer leuk met het stel zitten praten. We zijn zo'n 2 uur tussen  (65 kilometer) aan het varen voor we weer terug zijn in Airlie Beach haven. We deden in het winkelcentrum naast Seabreese Camping de benodigde boodschappen en aten en meat kebab Kees en en feta spinazie gozleme Frieda.

1. Piet:
    30 september 2019
    Prachtig die natuur daar. Dat uit zo'n kale boom zulke mooie bloemen groeien.
    Wat maken jullie er wat moois van, om niet te vergeten. Alle dagen ben ik weer nieuwsgierig naar
    jullie belevenissen. Veel plezier nog. Groetjes.
  2. Ans Oud:
    30 september 2019
    Wat een een ervaring snorkelen tussen koraal en mooie vissen 🐠🐟🐠 in stoere pakken. Jammer dat Kees zijn camera niet werkte onderwater. Nog vele mooie dagen samen. Xxx
  3. Emmy:
    30 september 2019
    Wat een heerlijke foto van jullie in wetsuits. 👍🏻👏. Genieten hoor, we krijgen helemaal weer verlangst naar Ozzie.