Wet Sydney

18 september 2019 - Sydney, Australië

Na snachts goed geslapen te hebben, lekker gegeten in een ontbijt restaurantje. Tijdens het ontbijt hebben we bedacht dat we met dit weer het beste een museum konden opzoeken. Onze voorkeur was het Australian National Maritime museum, dat was goed te lopen, alleen liet onze navigatie ons in de steek en hebben we er vele malen langer over gedaan. Dat is nog niet zo erg, maar het bleef maar regenen. Onderweg hoorden we soms sirenes met Amerikaans geluid van een brandweer of ambulance. Eenmaal bij het museum beland, hebben we een torpedojager bekeken, die tot 1990 dienst deed als kustwacht patrol. Daarna hebben we een virtueel reality film gezien over Antarctica en daarna hebben we de Submarine bezocht, die ook in de haven lag, die tot 1999 in gebruik was. Interessant! Toen was het tijd voor een kopje thee en het weer klaarde op dus pakten we de ferry om onder de Harbour bridge door te varen richting Opera House, maar het begon toch weer te regenen, helaas. Maar het uitzicht was prima en er voeren veel ferries. Het Opera House is prachtig om van dichtbij te zien en we zijn ook naar binnen gegaan, hoewel we de tour niet hebben gedaan, maar van binnen hadden we toch al een goede indruk hoe gigantisch groot gebouw het is en hoe mooi het is. Daarna toch de bus genomen richting Bondi beach, want het was gestopt met regenen. Helaas hadden we geen Opal kaart, maar een hele vriendelijke buschauffeur bracht ons gratis. En dat bevalt Hollanders wel. De wandeling van Bondi naar naar Bronte beach, geeft hele mooie uitzichten en mooi uitgesleten rotspartijen. Het werd al vroeg donker en het leek ook weer te gaan regenen dus besloten weer terug te gaan met de bus. Wederom een vriendelijke chauffeur die ons tot Bondi Junction bracht. Om verder niet zwart te reizen toch maar een Opal card gehaald en opgeladen.  Dus de rest naar het centrum netjes betaald. Daar aangekomen liep het al tegen zevenen en rond 9 uur zou een Aboriginal schildering geprojecteerd worden op het Opera House. Deze willen we graag bekijken, dus we bleven in de buurt om een lekkere steak te eten en happy hour wine te drinken. Helaas kwamen we te laat bij het Opera House terug, want die projectie van foto's duurde maar 7 minuten. Hierna zijn we met de trein terug gereden richting hotel en het laatste stukje moesten we te voet en ook toen liet de navigatie ons in de steek en was het al evengoed 22:30 voor we terug kwamen in het hotel.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Rita Willig:
    Leuk Kees,dankjewel.Genieten en de groeten aan Frieda
  2. Henk:
    18 september 2019
    Mooie manier om jullie op deze manier te volgen. De foto's maken het compleet. Veel plezier verder en kus.
  3. Piet:
    18 september 2019
    Mooie verhalen, Kees. Jammer van het weer, maar de warmte daar kan ook wat wezen hoor, en een beetje regen kunnen we wel tegen, toch? En de foto's zijn ook mooi. Bijzonder idee dat jullie nu daar zijn. Groeten aan je nichtjes als jullie daar zijn.
  4. Ans Oud:
    18 september 2019
    Mooie foto's en verhalen. Wat hebben jullie al veel bekeken en gereisd vandaag 18 september. Liefs uit Graftdijk xxx