Cairns

5 oktober 2019 - Cairns, Australië

Om 7:30 naar de botanische tuinen van de stad gewandeld, rond 10 uur koffie gedronken en toen de tuinen bekeken. Echt mooi en soms heerlijke bloemen geuren. De vlinders zijn niet makkelijk te fotograferen, maar zijn heel mooi. Via een merengebied richting hostel gelopen. Het laatste stukje per bus. Gebakken eitje gegeten en ingecheckt voor de terugreis. Badgoed aan en naar de Lagoon gelopen, dit ligt aan het strand. Er zwemt hier niemand in zee. Er is een markt pal naast de lagoon en ook een nachtmarkt, die vanmiddag open gaat met allemaal eetgelegenheden. Hier was de ijskraam al open, dus er lekker van geproefd. Bijzonder dat de botanische tuinen en de lagoon gratis toegankelijk zijn. Super. Na twee uurtjes zwemmen en zonnen zijn we weer opgedroogd en lopen we naar de haven, waar een helikopter heen en weer vliegt voor koraal Sporting. Tegen 5:30 is het tijd voor een wijntje aan de Esplanade boulevard. In de markthal nog theezakjes voor Ans gescoord. je kon daar voor 7,5 dollar drie soorten Thais vlees of vis eten en bij een Chinees eettentje hebben we een bakje eten voor 12,5 dollar vol kunnen laden, die we samen opaten. Dat is nog eens voordelig uit eten gaan. De boulevard is mooi verlicht en het reuzenrad ook. Er kwam een groep verkleedde fietsers aan, die gingen even dansen en vertrokken weer, heel grappig. Een vuurspuwer deed een show in het park. Mensen maken gebruik van de openbare barbeques, allemaal heel gezellig.

1. Thea:
    5 oktober 2019
    Prachtig! Jullie hebben toch heel wat gezien en beleefd samen deze weken. Nog even genieten!
  2. Ans Oud:
    Wat een mooie botanische tuin en Cairns is een bruisende stad zo te zien. En natuurlijk ben ik benieuwd naar de theezakjes!!!. Lekker genieten en een kus van Ans 💋💋
  3. Piet:
    5 oktober 2019
    Ja ja Frieda en Kees, ik las het woord terugreis. Het zit er dus alweer bijna op. Een prachtige reis hebben jullie gemaakt zo. Mooi hoor. Hopelijk nog een goede terugvlucht. Dat word wel weer een hele zit. Maar jullie kunnen hier weer mooi op terugkijken. Groetjes.
  4. Ann Hunter:
    6 oktober 2019
    What wonderful photos, best time to be in Cairns. You both had an amazing trip and soo many memories. It was lovely to meet you both and hear your lovely singing Kees. Have a safe trip home and and love to all , Ann and Rossxxx
  5. Ans en Kees:
    Very sweet of you! It all was amazing!
    Thanks for all care and the love you gave us,❤️😘🇦🇺
  6. Gerard:
    6 oktober 2019
    Frieda en Kees,
    Wat hebben jullie een mooie reis gemaakt wij hebben fijn meegereisd door de verhalen en foto's. Wij wensen jullie een goede terugreis en tot ziens.