Pacific Highway 1

23 september 2019 - Dorrigo Mountain, Australië

Nu heeft Kees heerlijk kunnen slapen in een vorstelijk bed. Ann en Ross kwamen ook vroeg hun bed uit om koffie met ons te drinken en ons uit te zwaaien. Na dikke zoenen om 6:15 uur vertrokken. Mooi weer en de Highway, die rijdt soepel met de cruisecontrol, dus we hadden mooi tijd voor appeltaart, die Ann aan ons meegaf. Mmmm. Het landschap wisselt regelmatig. Ontbijten in Port McQuarie. Scrambled egg voor Kees en smashed avocado met brood voor Frieda. Gewandeld langs een mooie camping. Er liggen beschilderde grote keien langs het wandelpad. Families komen er soms jaren achtereen . Nu richting Bellingen, de watervalroute. Hier als eerst een hippie gesproken, die een tip geeft om snel van je jetlag af te komen. Door een half uur op je blote voeten te lopen na het landen of zo lang in het gras te liggen gaan liggen. Bij de info gevraagd of de weg te berijden is, omdat er bosbranden waren, tot Dorrigo is het nog prima te doen. Het stadje heeft een westernachtige uitstraling door speciale gebouwen. Top. In Dorrigo is het tijd voor een lunch, tosti salami met gefruite ui voor Frieda en gefruit toast voor Kees, boodschappen mee naar de auto. Er groeien palmbomen waar een ander soort palm op vege teert, zie foto. De weg naar het nationaal Park wordt steeds smaller en slingerde naar boven. We wandelden naar de Crystal Shower Falls, 20 minuten heen, 30 minuten terug. Prachtig en steil. Het loopt tegen 5 uur en we konden vlakbij terecht op Dorrigo Mountain Holiday Park. We aten rijst met gele curry, paksoi, paprika heerlijk

1. Jos Oud:
    24 september 2019
    Mooi reisverslag.
    Leuk om te lezen.
    Geniet ervan groetjes Gesina en Jos
  2. Mery en rinus:
    27 september 2019
    Wat leuk allemaa,l gaat het links rijden Frieda.want daar zag je wel een beetje tegen op.