Richting Ipswich

25 september 2019 - Hastings Point, Australië

Het is mooi weer en Kees ging extra vroeg zijn bed uit om de zonsopgang boven zee te fotograferen. goed gelukt. Schitterend gezicht. Hij probeert daarna nog even te slapen en Frieda gaat naar het strand. Zit daar helemaal alleen. Bijzonder. Na een uurtje terug naar de auto. Kees was ook op. Ontbijten in een centrale tent waar kook en wasgelegenheid was en elektriciteit om alle apparatuur op te kunnen laden. Scrambled egg met ui en ham en koffie. Daarna naar de zee die we gister verkend hadden. We wilden door een laag stromend gedeelte van de baai naar het strand aan de overkant. Het water was echter te diep maar er lag een kano van iemand anders. Kees ging zwemmend naar de overkant en de kano eigenaar kwam onze tas ophalen en zo kwamen de spullen droog over. Vlak achter een lage duin lekker liggen relaxen. De zon liet ons in de steek en om 11:30 terug naar de auto. Toen bleek dat we nog een keer door het water moesten. Toen we naar een uitweg zochten, bezeerde Frieda haar voet aan een stuk hout in het zand, gelukkig hadden we ons goed voorbereid en alles mee. Iemand met een kano haalde onze spullen weer over en we zwemmen naar de camping. Lekker onder de douche. Kees moest even dokter spelen met een mes en pincet een splinter uit Frieda's voet halen. We worden gewaarschuwd dat we om 10 uur hadden moeten vertrekken, maar het was geen probleem. 13:15 richting Grafton, daar aangekomen toetsten we Byron Bay in en schrokken van de afstand en reisduur. Dat hebben we vooraf niet goed bekeken. We gaan zelfs Ipswich niet op tijd bereiken. Hier had Kees met een barbershopkoor afgesproken om met hun koorrepetitie mee te kunnen zingen. Wat een teleurstelling. Dom dat we het verkeerd hebben ingeschat. We gaan nu naar Tweed Head. Ook deze highway geeft oponthoud door het aanleggen van een nieuwe weg en een brug bij Jamba. We hebben zeker 2 uur lang op een 80 km weg gereden. Bij Tweed Head kunnen we alleen de auto kwijt op een power plek. Hier is stroom maar we krijgen de stekkers er niet in. We zijn toch blij met Tweed Holiday Park in Hastings point. Hier kunnen we ook een wasje draaien. We eten rijst kip champignon met roomsaus.