Whale Spotten bij Fraser Island

27 september 2019 - Hervey Bay, Australië

Werden om 8 uur opgehaald voor de whale spotting cruise. Het was fantastisch georganiseerd en het weer was stralend en de zee vlak. Geen last van zeeziekte. The crew doet er alles aan om het ons naar is in te maken, lekker relaxed en attent! Diverse walvissen met hun jongen gezien. En ook dolfijnen. Ze noemen de walvissen humpbacks, omdat er bulten op hun rug zitten. De bemanning herkent ze aan hun staartvin. Sommigen zien ze verschillende jaren. De moeders produceren tandpasta dikke melk met veel vet en proteïne. Het kalf drinkt 300 tot 600 liter per dag ze nemen het tot zich met het omringende zeewater. De moeder eet niet als ze haar kalf nog zoogt. Het was een snelle boot en totaal hebben we hebben we zeker 120 kilometer gevaren. Toen we terug kwamen in de haven bleek het water anderhalve meter lager te staan als bij vertrek, zie foto's. De topper was wel dat er twee walvissen pal voor onze boot opdoken. Na terugkomst zijn we nog naar het strand geweest, het strand liep heel langzaam af in zee, het water was heerlijk, bijna lauw en de zee was hier heel rustig. We moesten nog een boodschap doen, nieuwe gasflessen en een verlengsnoer halen, omdat op sommige campings onze slimme Cube niet in het stopcontact ging. Dit vanwege de uitvoering van de stroompaddestoel. Kees ging het halen, maar tot grote hilariteit, vergaten deze beginners, de boven tent in te klappen. Als avondeten Griekse salade ala Frieda. Terwijl we dat aten zagen we veel grote vleermuizen. We hadden graag een excursie op Fraser Island gedaan, maar deze was helemaal volgeboekt, maar het was toch een topdag!