2e dag Blue Mountains

20 september 2019 - Morisset, Australië

Erg wennen aan onze bedjes en we hadden de wekker om half 6 staan om de zonsopgang te kunnen zien, maar de zon komt alleen niet in beeld, wel nevel af en toe zichtbaar tussen de bomen in het dal en soms is de lucht bijzonder blauw door de eucalyptus bomen. De binnenkant van de boventent was erg vochtig, dus het beddengoed moest er uit voor het ingeklapt kon worden. Gebakken ei met tomaat en brood gegeten na de koffie om half 8 vertrokken naar Jenolan Caves. Onderweg springende kangaroes en ook aangereden kangaroes en wombats gezien. Je komt bij Jenolan binnengereden door een grot! Er zijn veel grotten te bekijken de meest geschikte voor ons was de Tempel of Baal. De gids vertelde over stalagtieten stalagmieten en ook halactieten. "Hell they grow how they want". De tour was anderhalf uur en zeker de moeite waard. Dezelfde weg teruggereden richting Bilpin, omdat we tekort tijd hadden de hele route af te maken. Een kangaroe rende een stuk met ons mee 40 km/uur en vlak voor ons stak hij over. We hebben langs de weg een broodje gegeten en gezwaaid naar mooie vrachtwagens met lange neus. Soms lieten ze hun claxon horen. In Bilpin fruit en groente gekocht en daarna flink door gereden richting Lake McQuarie, zodat we morgen dichtbij Ann en Ross Hunter zijn. Om 18:00 gearriveerd, snel boodschappen gedaan en zoete aardappel en broccoli gegeten. We konden lekker douchen, want hier op Jasmine Lakeside Village hadden we een eigen toilet en douche. Frieda heeft geen bereik op haar telefoon.

1. Gerard:
    Kees en Er iets
    Alweer prachtige plaatjes ! Hopelijk rijden jullie nu het mooie weer tegemoet ! Zo'n klamme tent is wat minder. Groeten van ons
  2. Gerard:
    22 september 2019
    Een foutje in mijn reactie..de aanhef moest natuurlijk zijn...Kees en Frieda..
  3. Piet en Paula:
    22 september 2019
    Geweldig om jullie zo volgen.

Moeder heeft net de foto’s gezien en heb een deel van het reisverslag voorgelezen. Ze vind het geweldig😊
  4. José:
    22 september 2019
    Lekkere vakantie buuf. Geniet er van!
    Groeten José