Eerste dag Blue Mountains

19 september 2019 - Blackheath, Australië

Vanmorgen een ontbijtje op het station gedaan en met een zg lite rail(metro), trein en bus de camper opgehaald. Direct boodschappen ingeslagen en om 11:45 uur vertrokken naar the Blue Mountains. Onderweg kwamen we een tolweg tegen, waarvan het ons niet duidelijk was hoe je deze moest betalen. Je moet als toerist bellen met een nummer, die op de borden aangegeven wordt en dan door bellen welke datum je, met welk kenteken, op welke tolweg hebt gereden. Wegens tijdgebrek hebben we alleen Scenic World in Katoomba bezocht  en met een kabelbaan over een dal richting the 3 Sisters en naar de Katoomba waterval. Ook met een zeer stijl treintje naar het dal gereden,  naar een mooi natuurgebied. Met de kabelbaan weer terug. Een gids adviseert ons 11 kilometer verderop in het wild te kamperen op Mount Blackheath. Op weg er naartoe zagen we de eerste kangaroes, yes. En lama's, waarschijnlijk privébezit. De camper geïnstalleerd, bedden opgemaakt en witte bonen en Griekse salade gegeten. Het werd 18 uur al pikdonker. We vinden het beiden spannend en vet kicken op Hargraves lookout.

1. Ans Oud:
    19 september 2019
    Wat gaaf zeg, wild kamperen. En Frieda geniet van haar natuurstenen keuken. Nog een fijne avond tussen de kangeroos.xxx
  2. Piet:
    Hoi Kees en Frieda.
    Zo wat een mooie foto's, reis van jullie leven.
    Mooie herinneringen, wij zijn ook bij de Blue Mountains geweest.
    Leuk om het zo weer te zien, reis gewoon met jullie mee.
    Liefs Annelies.
  3. Emmy:
    19 september 2019
    Hoi Kees en Frieda, mooie camper hebben jullie! En prachtige foto's.
    Ook de sterke geur van eucalyptus geroken in de Blue Mountains?
  4. Gerard:
    20 september 2019
    Geweldig mooi ,Cees en Frieda.
    Mooie volle watervallen als gevolg van de regen. Hopelijk wordt het snel droog en zonnig want dan ziet alles er weer anders uit. Veel plezier verder. We genieten mee van jullie reis.