Babinda boulders

1 oktober 2019 - Babinda, Australië

7:15 vertrokken. Kees heeft al filmpjes opgestuurd gekregen van Justin, de kleuren waren met eigen ogen mooier, maar zo hebben we toch een blijvende herinnering aan het reef. In Townsville werd in een half uur tijd een nieuwe reservewiel geplaatst. 11:00 weer op weg. Broodje gesmeerd bij Frosty Mango, 12:45 weer op weg. In deze streek worden veel mango's geteeld. 14:00 Bij Cardwell langs het strand gelopen, omdat er nogal veel steentjes tussen het zand zaten liep het niet lekker op blote voeten, dus hadden we het snel bekeken. Kees zag daarna pas dat er gevaar is voor zeekrokodillen en Stingrays "pijlstaartrog". In het dorpje gevraagd of we een buskaart kunnen kopen voor Queensland, maar hier rijdt alleen de greyhound bus over de high road. Koffie gedronken, want Frieda had hoofdpijn door gebrek aan cafeïne. 14:40 weer onderweg. Rietsuiker plantages en later veel bananenbomen met de plastic zakken om de bananen zelf. Prachtig gebied in de buurt van Babinda. Van huys uit, uit de speakers, wat wil je nog meer. Babinda Boulders is een vrije camping. Er is plek voor ons! Direct ons badgoed aan en naar het meertje met de bijzondere rotsen erin. Het had iets magisch. We hebben in het water gezwommen en de rotsen beklommen, een minpuntje waren de steekvliegen ze lijken op onze driehoeks vliegen. We hebben hier geen goed bereik en kunnen onze blog niet versturen vanavond. Teruggekomen met een onderwijzer stel aan de praat. Zijn moeder is Nederlandse en zij vinden het daarom leuk om met Dutchies te praten en ander stel maakt onverantwoord toch een open uurtje in het bos. Er loopt hier een pauw een kalkoen en meerdere hanen en kippen rond, dus we hebben vast een goede wekker morgen. Wortelen, sperziebonen, aardappel en een gekookt ei gegeten en yoghurt toe.