Richting Airlie beach

29 september 2019 - Airlie Beach, Australië

Goed geslapen in het donkere bos. Je hoorde de vrachtauto's met bullbars wel rijden. De sterrenhemel was goed te zien. Om 7 uur richting tankstation, waar Kees de band oppompte. Zoals we wel verwachtten, erg lek. Na ruim een uur rijden bij Clearview Camping een plaspauze gehouden. We hebben tot nu toe topcampings gehad vergelijken met deze. Bah! Bij Carmilla is de garage die misschien een band voor ons heeft. Helaas hadden ze niet de juiste maat. Apollo nogmaals gebeld. ze maken een afspraak voor dinsdag. We rijden langs kilometers lange rietsuiker velden. 11:15 gestopt voor koffie bij de botanische tuinen van Mackay. Gratis toegang, dus even rond gelopen, mooie vlinders gezien. 12:05 on the road again. Een kleine lunch break om 13:15 broodje tomaat en feta kaas bij ons rijdende keukentje opgegeten. Het was nog moeilijk om een schaduw plek te vinden, het is 29 graden Celsius. We tanken in Airlie vlak voor het Seabreeze Tourist Park, waar ze gelukkig plek voor ons hadden voor twee nachten. Het is een drukke camping met zwembad en het ziet er weer netjes uit. Om 15 uur 30 liepen we naar de zee 750m verder. Een strook zand dan steentjes en keien en verder naar de zee slik op de stenen. Het was duidelijk eb en we hingen onze tassen met handdoek en kleding op aan de bomen die bij vloed met hun stammen in het water staan. Heel bijzonder. Het was een hele tippel om bij het water te komen en het bleef heel lang ondiep in de zee. Het water voelde bijna 37 graden Celsius aan. Zo warm nog niet eerder meegemaakt. De zee was rustig, even lekker gezwommen en dezelfde weg weer terug. Op het zand lekker liggen chillen en om 17 uur 30 terug op de camping. Na het douchen een was gedraaid en samen in de gemeenschappelijke keuken gekookt. Aardappel met peultjes en choko, het laatste is een Australisch armelui groente, die kort gekookt moet worden en de smaak van de andere groenten aanneemt. Goed geslaagd. Er waren veel mensen tegelijk aan het koken, eten, barbecuen en afwassen en mensen zonder stroom laden hier hun apparatuur op. Er waren allerlei geuren die je tegemoet kwamen.

1. Ans Oud:
    29 september 2019
    Leuk verslag, Frieda en Kees en ondanks de slechte band hebben jullie weer genoten zo ze zien en te lezen. Dat gezamenlijk koken is toch ook te gek,heerlijk al die geuren en het brengt veel saamhorigheid. Liefs uit het natte Nederland.xxx
  2. Gerard:
    29 september 2019
    Hopelijk snel een nieuwe band, dan kan je weer onbezorgd verder reizen !